2008-2009 «Όταν τα μαθήματα συνομιλούν…Διαβάζοντας ζωγραφίζοντας και τραγουδώντας την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου »

2008-2009 «Όταν τα μαθήματα συνομιλούν…Διαβάζοντας ζωγραφίζοντας και τραγουδώντας την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου »

Διαθεματική διδασκαλία

Τίτλος: «Όταν τα μαθήματα συνομιλούν…Διαβάζοντας, ζωγραφίζοντας και τραγουδώντας την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου: μια διαθεματική  δραστηριότητα της Γ΄ Γυμνασίου του Π.Σ.Π.Θ.»

Τάξη: Γ΄Γυμνασίου

Αντικείμενα:  Μουσική, Λογοτεχνία, Εικαστικά

Διάρκεια: σχολικό έτος 2008-2009

Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν: Μαρία  Πατιώ, Άννα Αγγελοπούλου, Βούλα Λιόλιου

Αριθμός μαθητών: 90

 

ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

Αγγελοπούλου, Α., Λιόλιου, Π. & Πατιώ, Μ. (2011). Όταν τα μαθήματα συνομιλούν…διαβάζοντας, ζωγραφίζοντας και τραγουδώντας την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου. Μια δραστηριότητα της Γ΄ Γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Χρονικά του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 21, σ.σ. 3-11. Θεσσαλονίκη: University Studio Press – ISSN 2241-679X pdf

 

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθημάτων της Λογοτεχνίας,  της Μουσικής, και των Εικαστικών, επιχειρήθηκε μια διαθεματική διδασκαλία της ποίησης του Γιάννη Ρίτσου. Συγκεκριμένα:

  1. Στο μάθημα της Λογοτεχνίας διδάχθηκε το ποίημά του «Το Εμβατήριο του Ωκεανού»,
  2. Στο μάθημα της Μουσικής οι μαθητές/τριες αναζήτησαν στην ελληνική δισκογραφία τραγούδια διαφόρων συνθετών που μελοποίησαν ποίηση του Γιάννη Ρίτσου, μελέτησαν και τα ερμήνευσαν.

Οι ερμηνείες αυτές βιντεοσκοπήθηκαν στο χώρο του σχολείου και    παρουσιάζονταν σε βιντεοεγκατάσταση, παράλληλα με την έκθεση χαρακτικής της Γ’ γυμνασίου,

  1. Στο μάθημα των Εικαστικών κάθε μαθητής/τρια εμπνεύστηκε από κάποιο στίχο του ποιήματος και δημιούργησε το δικό του/της χαρακτικό.

Η διαθεματική προσέγγιση της ποίησης του Γιάννη Ρίτσου οδήγησε τους/τις μαθητές/τριες σε μια αντισυμβατική παρουσίαση του θέματος, μακριά από τη μονοδιάστατη διαπραγμάτευση. Απαιτήθηκε εμβάθυνση, αναλυτική σκέψη, ψυχική επαφή και επικοινωνία. Τα μαθήματα επικεντρώθηκαν:

-στη διαχείριση της μάθησης,

-στο ζωντανό διάλογο,

-στην κριτική ανάπτυξη της σκέψης (δημιουργία/αιτιολόγηση),

-στη διερευνητική διεργασία της πληροφορίας (ανάκληση, ενθύμηση, επαγωγικό συμπέρασμα),

-στην επικοινωνιακή μάθηση,

 -στη διαθεματική προσέγγιση του θέματος

Δημιουργήθηκε DVD με το μουσικού συνόλου του Π.Σ.Π.Θ. που ερμηνεύει μελοποιημένη ποίηση του Γιάννη Ρίτσου.

Παρουσιάστηκε:

• Στα Δημήτρια 2009, 15-28 Οκτωβρίου 2009, στην Αίθουσα Τέχνης Αρχιτεκτονικού, Δήμου Θεσσαλονίκης (Αγγελάκη 13)

• Στη Διημερίδα  για τα 10 χρόνια λειτουργίας του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Μακεδονίας 8-9 Μαϊου 2010, στο πλαίσιο της εισήγησης των : Άννα Αγγελοπούλου, Βούλας Λίόλιου, Μαρίας Πατιώ.

44α ΔΗΜΗΤΡΙΑ – αφίσα

44α ΔΗΜΗΤΡΙΑ – πρόσκληση

 

Το DVD

Αποσπάσματα των τραγουδιών

 

 

φωτογραφίες από τα εγκαίνια της έκθεσης


Comments are closed.