Στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μετά από πρόταση της εκπαιδευτικού μουσικής κας Μαρίας Πατιώ, το μάθημα της μουσικής λειτουργεί ως εργαστηριακό για 13 συνεχή έτη, από το σχολικό έτος 2007-2008 έως και το 2019-2020.

Το καλοκαίρι του 2008, με πρόταση και πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού κας Μαρίας Πατιώ, η αίθουσα Μουσικής ανακαινίστηκε με τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Π.Σ.Π.Θ., και εξοπλίστηκε με πολλά καινούργια μουσικά όργανα, στερεοφωνικό συγκρότημα και βιντεοπροβολέα, έτσι ώστε να πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Σε αυτό το ειδικών προδιαγραφών κατάλληλα εξοπλισμένο Εργαστήριο Μουσικής, διεξάγονται τα μαθήματα μουσικής του Γυμνασίου & Λυκείου του Σχολείου, καθώς και οι πρόβες του μαθητικού Ομίλου Ορχήστρας & Φωνητικής Γυμνασίου-Λυκείου, ο οποίος λειτουργεί για 9 συνεχή έτη, από το σχολικό έτος 2011-2012 έως και το 2019-2020.

Το Εργαστήριο Μουσικής του Π.Σ.Π.Θ. χρησιμοποιείται επίσης για Ημερίδες Μουσικής, επιμορφωτικά μαθήματα και συναυλίες μικρής χωρητικότητας.

Μαρία Πατιώ

Εκπαιδευτικός Μουσικής Π.Σ.Π.Θ.




Προδιαγραφές Εργαστηρίου Μουσικής Π.Σ.Π.Θ.

  • ηχομονωμένη αίθουσα 70 τ.μ.
  • laminate πάτωμα
  • 1 πίνακας με πεντάγραμμα
  • 1 πίνακας χωρίς πεντάγραμμα
  • 2 πιάνα
  • 3 keyboards
  • 1 ακουστική κιθάρα
  • 2 κλασικές κιθάρες
  • 25 φλογέρες
  • 4 ξυλόφωνα soprano
  • 4 ξυλόφωνα alto
  • 1 ξυλόφωνο basso
  • 2 alto
  • 1 drum set
  • 2 set bongos
  • 3 τύμπανα χειρός
  • 4 ντέφια
  • Maracas
  • Καστανιέτες
  • Κλάβες
  • Τρίγωνα
  • Guiro
  • Κουδουνάκια
  • 30 αναλόγια μελέτης
  • 2 αναλόγια ορχήστρας
  • ηχοσύστημα
  • Η/Υ με software (επεξεργασίας παρτιτούρας, sequencers, audio editors, office)
  • ακουστικά – ηχεία
  • projector
  • 2 πυκνωτικά μικρόφωνα & 2 βάσεις

Στόχοι-Διδακτικοί άξονες  του μαθήματος Μουσικής Γενικής Παιδείας στο Π.Σ.Π.Θ.

Στόχοι του Μαθήματος της Μουσικής στη Γενική Εκπαίδευση είναι η γνώση και η αντίληψη των βασικών δομικών στοιχείων και εννοιών της Μουσικής, η απόκτηση μουσικών δεξιοτήτων, η προσωπική έκφραση μέσα από τη μουσική πράξη και η γνωριμία με διαφορετικούς πολιτισμούς. Κάθε μάθημα μουσικής συνδέεται με μια μεγάλη ποικιλία ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων όπως τραγούδι, ενεργητική ακρόαση, εκτέλεση μουσικών οργάνων, ενορχήστρωση, σύνθεση.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τους άξονες ακρόαση-ανάλυση, μουσικολογία αισθητική, εκτέλεση-μουσική πρακτική, σύνθεση-δημιουργία και μουσική τεχνολογία.

Πιο συγκεκριμένα:

Ø  Ακρόαση-Μουσική Ανάλυση

  • Εξοικείωση με τα δομικά στοιχεία της μουσικής και τις μουσικές φόρμες
  • Γνωριμία με διάφορα είδη μουσικής

Ø  Μουσικολογία-Αισθητική

  • Οργανογνωσία (εξοικείωση με τις πιο διαδεδομένες ομάδες οργάνων της Δυτικής Μουσικής καθώς και με παραδοσιακά όργανα)
  • Ιστορία κι Αισθητική (αναφορά και εξοικείωση μέσω της ακρόασης με τις διάφορες εποχές στην Ιστορία Μουσικής)
  • Γνωριμία με άλλες κουλτούρες και παραδοσιακά συστήματα

Ø  Εκτέλεση – Μουσική Πρακτική

  • Φωνητικά σύνολα
  • Σύνολα μουσικών οργάνων
  • Αυτοσχεδιασμός
  • Διαδραστική σχέση της μουσικής με τις άλλες τέχνες (θέατρο, χορός, εικαστικά)

Ø  Σύνθεση – Δημιουργία:

  • Σύνθεση μουσικής με απλή φόρμα
  • Σύνθεση τραγουδιού
  • Σύνθεση ηλεκτρονικού έργου με midi πρωτόκολλο
  • Χρήση εναλλακτικής σημειογραφίας
  • Δημιουργία διαθεματικών project

Ø  Μουσική Τεχνολογία:

  • Απλή χρήση προγραμμάτων επεξεργασίας παρτιτούρας
  • Απλή χρήση προγραμμάτων μουσικών ακολουθιών, επεξεργασίας- σύνθεσης ήχου (sequencers, audio editors)

Ιστοσελίδες Ανάρτησης των δράσεων όλων των παραπάνω αξόνων στο Π.Σ.Π.Θ.:

Α’ Γυμνασίου: http://www.nano-micro.gr/omilos/?page_id=341

Β’ Γυμνασίου: http://www.nano-micro.gr/omilos/?page_id=346

Γ’ Γυμνασίου: www.nano-micro.gr/omilos/?page_id=349

Α’ Λυκείου: http://www.nano-micro.gr/omilos/?page_id=352

Όμιλος Ορχήστρας & Φωνητικής Γυμνασίου-Λυκείου: www.nano-micro.gr/omilos/?page_id=319