2018-19, 2019-20 Υφαίνω Μουσική

2018-19, 2019-20 Υφαίνω Μουσική

Βιωματικό εργαστήριο
Τίτλος: «Αν τα διακοσμητικά σχέδια της Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης ήταν Μουσική, πως θα ακουγόταν;»
Τάξη: Α΄ Γυμνασίου Π.Σ.Π.Θ.
Αντικείμενο: Μουσική
Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες
Υλοποίηση: Οκτώβριος 2018, Οκτώβριος 2019,
Εκπαιδευτικός: Μαρία Πατιώ
Αριθμός μαθητών: 104

Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να παρατηρήσουν διακοσμητικά σχέδια της ελληνικής λαϊκής τέχνης, να εντοπίσουν τα επαναλαμβανόμενα διακοσμητικά μοτίβα σε αυτά, να τα αποτυπώσουν ως ψηφίδες σε τετράδιο αριθμητικής, να μετασχηματίσουν τα σχέδια αυτά σε μελωδίες χρησιμοποιώντας την πεντατονική κλίμακα του Ντο, να αναπτύξουν δεξιότητες παραγωγής και εκτέλεσης μουσικών ιδεών από αυτά και τέλος να ενορχηστρώσουν τις μουσικές τους ιδέες στο MuseScore. Η διδακτική αυτή παρέμβαση υλοποιήθηκε στην Α΄ τάξη Γυμνασίου της Θεσσαλονίκης κατά τα σχολικά έτη 2018-19 και 2019-20, στο πλαίσιο της Β΄ Ενότητας με τίτλο «Υφαίνω Μουσική» του μαθήματος της Μουσικής.

ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
Πατιώ, Μ. (2020). “Αν τα διακοσμητικά σχέδια της Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης ήταν Μουσική, πως θα σκουγόταν;”. eκπ@ιδευτικός κύκλος, Τόμος 8, Τεύχος 2, 2020, σ.σ 82-95 ISSN 2241-4576. (υπό έκδοση)

Απόσπασμα έργου από την κεντητική ελληνική λαϊκή τέχνη:

Αποτυπώνοντας τις σταυροβελονιές ως ψηφίδες σε τετράδιο αριθμητικής:

Ηχοποίηση στα μουσικά όργανα της τάξης:

Επεξεργασία της σύνθεσης στο MuseScore:

Comments are closed.