2007,2008,2009 «Πειραματική παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών με θέμα: Η ιστορία του Rock 1950-1990»

2007,2008,2009 «Πειραματική παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών με θέμα: Η ιστορία του Rock 1950-1990»

Πειραματική εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών – Βιωματικό εργαστήριο

Τίτλος: «Πειραματική παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών με θέμα: Η ιστορία του Rock 1950-1990»

Τάξη: Α΄Λυκείου

Αντικείμενα:  Καλλιτεχνική παιδεία-Μουσική (μάθημα επιλογής)

Διάρκεια:

  • Οκτώβριος 2007, 4 διδακτικές ώρες
  • Οκτώβριος 2008, 4 διδακτικές ώρες

Εκπαιδευτικός: Μαρία  Πατιώ

Συνεργασία με φορείς: Τμήμα Μουσικολογίας ΑΠΘ, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Ραδιοφωνικός σταθμός ΕΡΑ3.

Αριθμός μαθητών: 19 (σχολικό έτος : 2007-08)

Αριθμός μαθητών: 28 (σχολικό έτος : 2008-09)

 

Η συγκεκριμένη δράση, στο μάθημα Μουσικής (επιλογής) της Α΄ Λυκείου,

επικεντρώθηκε στο θέμα της Ιστορίας του Rock 1950-1990, όπως αυτό καταγράφεται στο βιβλίο: Ζεάκης-Γλύνιας, Α. Παπαχρόνης ,Ι. Σίμος,, Ι. Φραγκούλη, Α (2005). Βιβλίο μουσικής Ά ενιαίου λυκείου, Αθήνα : Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Επιλέχθηκε η  μέθοδος της Ενεργού Έρευνας και εφαρμόστηκαν τα στάδια που προβλέπει:

  •  Σχεδιασμός κατά ομάδες
  •  Πραγματοποίηση – Παρουσίαση
  •  Παρατήρηση
  •  Αξιολόγηση – Κριτική σκέψη

Οι μαθητές/τριες κατά την έρευνά τους συνεργάστηκαν με την επιβλέπουσα καθηγήτρια μουσικής, Μαρία Πατιώ καθώς και με τοπικούς φορείς (Τμήμα Μουσικολογίας ΑΠΘ, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και ραδιοφωνικός σταθμός ΕΡΑ3). Ανίχνευσαν τρόπους, ιδέες και σκέψεις που υπάρχουν επαναλαμβανόμενα, με διαφορετικό τρόπο, στην Ιστορία της Μουσικής. Τέλος έγιναν παραγωγοί σύντομων πειραματικών ραδιοφωνικών εκπομπών οι οποίες ηχογραφήθηκαν και εντάχθηκαν σε ένα  CD (σχ. έτος 2007-08), και διπλό CD (σχ. έτος 2008-09). Τα CD αυτά κατατέθηκαν στο αρχείο της βιβλιοθήκης του Π.Σ.Π.Θ..

CD σχολικού έτους 2007-2008 (επάνω)

διπλό CD σχολικού έτους 2008-2009 (κάτω)

Περιεχόμενα CD σχολικού έτους 2007-2008

Περιεχόμενα διπλού CD σχολικού έτους 2008-2009

Επιλέχτηκε η συγκεκριμένη εκπαιδευτική προσέγγιση  λόγω της εμπειρικής διαπίστωσης για την αναγκαιότητα εύρεσης ενός ευχάριστου για τα παιδιά τρόπου διδασκαλίας της Ιστορίας της Μουσικής., που όχι μόνο δε θα είναι τυπικός, αλλά αντίθετα θα προκαλεί τη συμμετοχή και την ενεργό εμπλοκή τους.

Οι μαθητές/τριες συνειδητοποίησαν πως η σχολική αίθουσα μπορεί να μεταλλαχθεί σε χώρο μουσικής δράσης και αισθητικής απόλαυσης. Η σχολική αίθουσα ζωντάνεψε με έναν διαφορετικό τρόπο, οι μαθητές/τριες παρήγαγαν προσχεδιασμένο προφορικό λόγο και συνεχή γραπτό λόγο για το συγκεκριμένο θέμα και η μουσική παιδεία των μαθητών/τριών ενισχύθηκε με τις παρουσιάσεις και τις συζητήσεις που ακολούθησαν.

Απόσπασμα ραδιοφωνικής εκπομπής:

Ο ρόλος της διδάσκουσας επικεντρώθηκε:

-στη διαχείριση της μάθησης,

-στη μελέτη της ανθρώπινης εμπειρίας,

-στην κριτική ανάπτυξη της σκέψης,

-στη διερευνητική διεργασία της πληροφορίας,

-στη γλωσσική-επικοινωνιακή μάθηση

-στη βιωματική εμπειρία,

-στην εξοικείωση με τις απαιτούμενες δεξιότητες παρουσίασης ραδιοφωνικής     εκπομπής,

-στην ανάδειξη των κοινών παγκόσμιων αξιών του πολιτισμού.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:

Στην ολομέλεια.

Αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση των ομάδων εργασίας.

φωτογραφίες από την παρουσίαση

Comments are closed.