2007-2008 Εκπαιδευτικές ανταλλαγές

2007-2008 Εκπαιδευτικές ανταλλαγές

Διαθεματική διδασκαλία

Τίτλος:«Des gravures-des peintures sur les costumes que les grecs portaient du 16 au 19 siécle».

Τάξη: ΣΤ΄Δημοτικού & Α΄Γυμνασίου

Αντικείμενα: Ιστορία, Γαλλική γλώσσα,  Μουσική, Φυσική Αγωγή

Διάρκεια: Μάρτιος-Απρίλιος 2008

Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν: Κοντογιάννη Ελευθερία, Θεοδωράκη Κατερίνα, Κωνσταντίνου Άγγελος, Πατιώ Μαρία.

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκπαιδευτικές ανταλλαγές» του Πειραματικού Σχολείου Α.Π.Θ. με το αδελφοποιημένο Κολέγιο MartinLutherKing της πόλης Buc των Βερσαλλιών της Γαλλίας, επιλέχθηκε το ιστορικό πλαίσιο της Τουρκοκρατίας. Συνεργάστηκαν τα μαθήματα της Ιστορίας, των Γαλλικών, της Μουσικής και της Φυσικής Αγωγής. Η αξιοποίηση των υποδομών του σχολείου μας, όπως η Βιβλιοθήκη, η Δισκοθήκη, το Βεστιάριο, η Αίθουσα Μουσικής, συνεισέφεραν στη ροή πληροφοριών, οι οποίες αποτέλεσαν βάσεις δεδομένων για την ανάληψη και τη σύνθεση εργασιών.

Συνεργάστηκαν οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ δημοτικού με τους/τις μαθητές/τρις της Α΄ Γυμνασίου και δημιούργησαν μια δραματοποιημένη παρουσίαση και ερμηνεία παραδοσιακών τραγουδιών.

Πρόγραμμα εκδήλωσης επίσκεψης

«Αντιταχθήκαμε» στον συμβατικό, στείρο, τρόπο διδασκαλίας της ενότητας της Τουρκοκρατίας στην Ελλάδα, με διάλογο και ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων. Η γνώση στην εννοιοποιημένη και διεπιστημονική της μορφή απέκτησε νόημα για τις πραγματικές καταστάσεις της ζωής. Οι εκπαιδευτικοί ήταν σε θέση να αυτενεργούν και να διαχειρίζονται με κριτικό και δημιουργικό τρόπο τον τεράστιο όγκο της παρεχόμενης πληροφορίας. Ο ρόλος των διδασκόντων δεν περιορίστηκε σε μια διαδικασία αφήγησης-ακρόασης-απομνημόνευσης-εξέτασης, αλλά επικεντρώθηκε: :

-στη διαχείριση της μάθησης,

-στην κριτική ανάπτυξη της σκέψης,

-στη διερευνητική διεργασία της πληροφορίας,

-στη δόμηση νοημάτων του παρελθόντος μέσα από τα γεγονότα,

-στη γλωσσική-επικοινωνιακή μάθηση,

-στη διαθεματική προσέγγιση του θέματος.

 

Άρθρα στον γαλλικό τύπο

Comments are closed.