2020-2021 Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού (haiku)

2020-2021 Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού (haiku)

Τίτλος: «Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού»

Τάξη: β΄ Γυμνασίου, τμήμα Μουσικής

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Εκπαιδευτικός: Μαρία  Πατιώ, Μουσικός

Αριθμός μαθητών: 52 (Σχολικό έτος 2020-21)

Το «μεταμορφωμένο» μέσω της τεχνολογίας διδακτικό σενάριο με τίτλο  «Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού» εφαρμόστηκε τον Μάρτιο 2021 στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Webex, σε συνδυασμό με ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας e-class του Π.Σ.Δ.

Συμμετείχαν συνολικά 52 μαθητές/τριες της Β’ Γυμνασίου.

Εργασία σε  ομάδες των 2-3 ατόμων μέσω συζήτησης, ανά ομάδα, με χρήση της λειτουργίας  Breakout sessions.

 Κάθε ομάδα:

  • συζητά και συναποφασίζει το θέμα του δικού της χαϊκού (θέμα την φύση ή τις εποχές ή τα χρώματα ή τις αντιθέσεις)
  • γράφει τους στίχους του χαϊκού της (μεταφόρτωση αρχείου Word στο  Google Drive  και συνεργατική επεξεργασία του)
  • απαγγέλει εκφραστικά το χαϊκού της και το ηχογραφεί
  • κάνει αυτό το αρχείο word σε «κοινή χρήση» με τον/την εκπαιδευτικό μουσικής
  • δημιουργεί στο εργαλείο αναζήτησης εικόνων Pinterest ενός ομαδικού πίνακα στον οποίο μπορούν να προσθέτουν περιεχόμενο όλοι/ες οι χρήστες της ομάδας, πληκτρολογώντας στη γραμμή αναζήτησης λέξεις-κλειδιά, σχετικές με το θέμα του χαϊκού τους
  • συνθέτει και ηχογραφεί πρωτότυπη μουσική υπόκρουση στην πεντατονική κλίμακα του Ντο, με χρήση virtual instruments
  • επιλέγει και ηχογραφεί, κατάλληλα για το θέμα του χαϊκού της, ηχητικά εφέ με χρήση της ελεύθερης βάσης δεδομένων ήχων freesound
  • δημιουργεί ένα τελικό οπτικοακουστικό προϊόν (σύντομο βίντεο) συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω

******************************************

*********************************************

*********************************************

*********************************************

Comments are closed.