2019-2020 Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού

2019-2020 Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού

Τίτλος: «Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού»

Τάξη: β΄ Γυμνασίου, τμήμα Μουσικής

Αντικείμενα: Μουσική, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Εικαστικά, Τ.Π.Ε.

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Εκπαιδευτικός: Μαρία  Πατιώ

Αριθμός μαθητών: 26 (Σχολικό έτος 2019-20)

Το διδακτικό σενάριο με τίτλο  «Η μουσική και η εικόνα ως μέρος των στίχων του χαϊκού» εφαρμόστηκε (27 Απριλίου-8 Μαΐου 2020) στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Ενιαίο Σχολείο) με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Webex, σε συνδυασμό με ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας moodle/e-class του Π.Σ.Π.Θ.

Συμμετείχαν συνολικά 52 μαθητές/τριες της Β’ Γυμνασίου και η εφαρμογή του διδακτικού σεναρίου ήταν σύμφωνη με τον σχεδιασμό και τους στόχους του.

Ωρολόγιο πρόγραμμα Π.Σ.Π.Θ. σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

1η διδακτική ώρα

Δραστηριότητα 1 (Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Webex με χρήση της λειτουργίας Share Content) – (5 λεπτά)

  • Ακρόαση-θέαση από το διαδίκτυο (με χρήση της λειτουργίας Share Content) 2 επιλεγμένων βίντεο με σκοπό να κατανοηθεί η έννοια της μουσικής επένδυσης και και δημιουργίας οπτικοακουστικού προϊόντος με θέμα το χαϊκού:
  • Σεφέρης 16 χαϊκού
  • Matsuo Basho – Frog Haiku

Δραστηριότητα 2 – (20 λεπτά)

Εργασία σε  ομάδες των 2-3 ατόμων (μέσω συζήτησης, ανά ομάδα, στο viber-team του τμήματος). Κάθε ομάδα:

  • συζητά και συναποφασίζει το θέμα του δικού της χαϊκού (θέμα την φύση ή τις εποχές ή τα χρώματα ή τις αντιθέσεις)
  • γράφει τους στίχους του χαϊκού της (μεταφόρτωση αρχείου Word στο  Google Drive  και συνεργατική επεξεργασία του)
  • κάνει αυτό το αρχείο word σε «κοινή χρήση» με τον/την εκπαιδευτικό μουσικής

Print screens από την διδακτική διαδικασία

Δραστηριότητα 3 – (15 λεπτά)

Αξιοποίηση του εργαλείου Pinterest:

  • Οι μαθητές/τριες, εργαζόμενοι/ες σε ομάδες των 2-3 ατόμων (ίδιες με εκείνες της Δραστηριότητας 2) δημιουργούν στο εργαλείο αναζήτησης εικόνων Pinterest έναν ομαδικό πίνακα – για κάθε ομάδα – στον οποίο μπορούν να προσθέτουν περιεχόμενο όλοι/ες οι χρήστες της ομάδας, πληκτρολογώντας στη γραμμή αναζήτησης λέξεις-κλειδιά, σχετικές με το θέμα του χαϊκού τους.
  • Κάθε ομάδα παρουσιάζει τον ομαδικό πίνακά της στην ολομέλεια της τάξης (με χρήση της λειτουργίας Presenter & Share Content)

printscreens από παρουσιάσεις PINTEREST board

Οι δραστηριότητες αυτής της διδακτικής ώρας ολοκληρώθηκαν με ασύγχρονο τρόπο (μέσω της πλατφόρμας e-class και την υπηρεσία google drive, με βάση το ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ που έχει αναρτήσει ο/η εκπαιδευτικός μουσικής στην πλατφόρμα e-class) :

Print screens από την ανάθεση Φύλλων Εργασίαςστην e-class του Π.Σ.Π.Θ.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2η διδακτική ώρα
Δραστηριότητα 5

  • (20 λεπτά) Παρουσίαση του video κάθε ομάδας στην ολομέλεια της τάξης (σε ρόλο presenter και με χρήση της λειτουργίας Share)
  • (20 λεπτά) Aξιολόγηση, και συζήτηση όσον αφορά την εμπειρία της εκπόνησής του. Ο/Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει και συντονίζει τη διάδραση μεταξύ των μελών των ομάδων
  • Τέλος, τα οπτικοακουστικά προϊόντα αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου.

video των ομάδων

Θέμα haiku: Άνοιξη

 

 

Θέμα haiku: Η ομορφιά των αντιθέσεων

Θέμα haiku: Χειμώνας

Θέμα haiku: Καλοκαίρι

 

Θέμα haiku: Φθινόπωρο

 

Comments are closed.