2017, 2018 Η γοητεία της ακολουθίας Fibonacci στη Μουσική

2017, 2018 Η γοητεία της ακολουθίας Fibonacci στη Μουσική

Πειραματική εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών – Βιωματικό εργαστήριο

 

Τίτλος: «Η γοητεία της ακολουθίας Fibonacci στη Μουσική»

Τάξη: Α΄Λυκείου

Αντικείμενα: Καλλιτεχνική Παιδεία – Μουσική (μάθημα επιλογής)

Διάρκεια:  4 διδακτικές ώρες

Εκπαιδευτικός: Μαρία  Πατιώ-μουσικός, Μαρία Μποζέλου-μαθηματικός, Γεωργία Αλεξούδα-πληροφορικός

Αριθμός μαθητών: : Η διδακτική πρόταση υλοποιήθηκε κατά τα σχολικά έτη 2016-17 και 2017-18 στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Συμμετείχαν συνολικά 28 μαθητές/τριες (11 αγόρια και 17 κορίτσια).

 

Πρόκειται για ένα διαθεματικό σενάριο διδασκαλίας, το οποίο εμπλέκει τα μαθήματα της Μουσικής και των Μαθηματικών της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου και αξιοποιεί εκπαιδευτικά τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Αφορά στην επαφή των μαθητών/τριών με το ρεύμα/ κίνημα του μουσικού εξπρεσιονισμού και της πειραματικής Μουσικής, τη μελέτη της ακολουθίας Fibonacci και την εφαρμογή της στη Μουσική, τη συνεργατική σύνθεση μουσικής φράσης βασισμένης πάνω στις ιδιότητες των αριθμών Fibonacci και την επεξεργασία της με χρήση του λογισμικού  επεξεργασίας μουσικού κειμένου MuseScore. Στο πλαίσιο του αναστοχασμού των εκπαιδευτικών αξιοποιήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο οι μαθητές/τριες απάντησαν ανώνυμα. Παρουσιάζεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, η διδακτική διαδικασία, η αποκτηθείσα εμπειρία κατά την υλοποίηση του διδακτικού σεναρίου σε δύο σχολικά έτη και τα συμπεράσματα.pdf

Η εργασία παρουσιάστηκε στο:

5ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο

Κεντρικής Μακεδονίας

“Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική Πράξη”

Ειδική θεματική ενότητα: “Τεχνολογίες, Τέχνες & Πολιτισμός στην Εκπαίδευση”

Θεσσαλονίκη 27,28,29 Απριλίου 2018

Υπό την αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ αριθμός πρωτ.123699/Δ2/20-07-2017

 

Παραδοτέα μαθητών/τριών

Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να δημιουργήσουν μια μουσική φράση για ένα μουσικό όργανο βασισμένη πάνω στις ιδιότητες της ακολουθίας Fibonacci, να την καταγράψουν στο πεντάγραμμο και να πειραματιστούν με τους ήχους της σύνθεσής τους στα μουσικά όργανα της τάξης, διορθώνοντας τις μουσικές φράσεις τους, έτσι ώστε να έχουν πιο ευχάριστο άκουσμα.

Στη συνέχεια, τα μέλη κάθε ομάδας κλήθηκαν να συνεργαστούν και να επεξεργαστούν τη σύνθεσή τους χρησιμοποιώντας το λογισμικό επεξεργασίας μουσικού κειμένου MuseScore.

 

Δείγματα των συνθέσεων των μαθητών/τριών και ηχογραφήσεις

Αϊντινίδου, Δανιηλίδης

Πορταρινού, Χατζηπαυλίδου

Χατζηλεμονίδου, Μπαμπανάτσης

Comments are closed.