2016-2017 Διασχολική συνεργασία μουσικών συνόλων

2016-2017 Διασχολική συνεργασία μουσικών συνόλων

Κατά το σχολικό έτος 2016-17 ο Όμιλος Ορχήστρας & Φωνητικής Γυμνασίου – Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ. προχώρησε σε μια Διασχολική Μουσική Συνεργασία, με τις Χορωδίες & Ορχήστρες του  2ου Γυμνασίου Λαγκαδά και του 3ου Γυμνασίου-Λυκειακές Τάξεις Λαγκαδά, με στόχο τη διεύρυνση της φιλοσοφίας και των καλών πρακτικών των Μαθητικών Ομίλων και στα υπόλοιπα σχολεία, ακόμη και υπό το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, μέσω δηλαδή των Σχολικών Προγραμμάτων. Μέσω της διάχυσής τους, τέτοιου είδους δράσεις δύνανται μακροπρόθεσμα να επηρεάσουν συνολικά την εκπαιδευτική διαδικασία και το γενικότερο σχεδιασμό της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.

Τα τρία σχολεία εργάσθηκαν από κοινού με βάση τους άξονες:

  • Κοινό ρεπερτόριο μελέτης (The Tokens “The lion sleeps tonight” και Red Hot Chili Pepers “Can’t stop”),
  • Επικοινωνία – συνεργασία – πρόβες των τριών σχολείων σε τακτή βάση μέσω διαδικτύου, αλλά και με δια ζώσης συναντήσεις,
  • Διοργάνωση κοινών εκπαιδευτικών επισκέψεων,
  • Επισφράγιση της συνεργασίας με κοινή μουσική εμφάνιση (Τετάρτη 3 Μαΐου 2017, στο πλαίσιο της εκδήλωσης με τίτλο «Ημέρα Παρουσίασης Ομίλων Γυμνασίου-Λυκείου Π.Σ.Π.Θ.» στην αίθουσα «Αλέξανδρος Δελμούζος» του Π.Σ.Π.Θ.) και
  • Αξιολόγηση της συνεργασίας – ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί, που εκπόνησαν το πρόγραμμα:

  1. Πατιώ Μαρία, μουσικός Π.Σ.Π.Θ.
  2. Σκαρλάτου Χρυσούλα, μουσικός 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά και 3ου Γυμνασίου-Λυκειακές Τάξεις Λαγκαδά.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν με την υποδιευθύντρια του Π.Σ.Π.Θ., κ. Αλεξούδα Γεωργία, Πληροφορικής, για τη χρήση και αξιοποίηση των απαιτούμενων Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας.

Μέσα από αυτή τη διασχολική συνεργασία επετεύχθηκε:

  • Η περαιτέρω ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων των ήδη «μυημένων» και ευαισθητοποιημένων μουσικά μαθητών/τριών,
  • Η επέκταση του μουσικού «ηχοτοπίου» των μαθητών/τριών,
  • Η δημιουργία «δικτύου επικοινωνίας» μεταξύ των συνομηλίκων τους με όχημα τη μουσική,
  • Η ενσωμάτωση των μαθητών/τριών σε κοινωνικές ομάδες όπου μοιράζονται τα κοινά μουσικά τους ενδιαφέροντα και συμμετέχουν σε ομαδικές καλλιτεχνικές δραστηριότητες και
  • Η αξιοποίηση όλων των δημιουργικών εκπαιδευτικών δυνάμεων και των τριών Σχολείων, με απώτερο σκοπό τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας της ελληνικής μουσικής εκπαίδευσης.

Φωτογραφίες από την κοινή μουσική εμφάνιση και την προετοιμασία





Comments are closed.