Διαθεματική προσέγγιση με στόχο τη διασύνδεση της σχολικής γνώσης με τη βιωματική εμπειρία, μέσα από τη συνεργασία διαφορετικών βαθμίδων της εκπαίδευσης.
Τίτλος: «Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα»
Τάξεις: Α΄Λυκείου (Μουσική – Μάθημα Επιλογής), Δ΄Δημοτικού
Αντικείμενα: Μουσική Α΄Λυκείου, Ιστορία Δ΄Δημοτικού
Διάρκεια: Μάρτιος-Απρίλιος 2015, 6 διδακτικές ώρες
Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν: Μαρία Πατιώ, Κατερίνα Μεταξωτού, Μαρία Μποζέλου
Αριθμός μαθητών: 10 (Α΄Λυκείου Π.Σ.Π.Θ.) και 25 (Δ΄ Δημοτικού Π.Σ.Π.Θ.)
1η & 2η Διδακτική ώρα – Μάθημα εκτός τάξης:
Την Παρασκευή 06 Μαρτίου οι μαθητές/τριες του τμήματος Μουσικής Α΄Λυκείου επισκέφθηκαν την έκθεση «Στο Βασίλειο της Μακεδονίας» του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης , με σκοπό, εργαζόμενοι/νες σε ομάδες, να γνωρίσουν τη μουσική της Μακεδονίας και να συλλέξουν πληροφορίες γι’ αυτήν.
3η & 4η Διδακτική ώρα – Μάθημα στην τάξη:
Την Παρασκευή 13 Μαρτίου οι μαθητές/τριες του τμήματος Μουσικής Α΄Λυκείου εργάστηκαν σε ομάδες, επεξεργάστηκαν τις πληροφορίες που συνέλεξαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και δημιούργησαν 3 δραστηριότητες, με σκοπό να διδάξουν αυτό το θέμα στους/στις μαθητές/τριες της Δ’ Δημοτικού:
Α΄ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: δημιουργία ppt παρουσίασης που αφορά στη Μουσική στην Αρχαία Ελλάδα.
Β΄ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: επιλογή ηχογραφήσεων για ακρόαση και ανάλυση
Ύμνος στον Ήλιο
Ύμνος στη Μούσα
Γ΄ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: δημιουργία 2 επιτραπέζιων παιχνιδιών που αφορούν στην εμπέδωση του μαθήματος.
5η & 6η Διδακτική ώρα – Συνδιδασκαλία:
Την Παρασκευή 03 Απριλίου οι μαθητές/τριες του τμήματος Μουσικής Α΄Λυκείου κάλεσαν τους/τις μαθητές/τριες της Δ΄Δημοτικού στην αίθουσα μουσικής για να τους παρουσιάσουν το κεφάλαιο «Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα»:
- Κάθε μαθητής/τρια της Α΄Λυκείου παρουσίασε ένα θέμα (μουσικό όργανο, σημειογραφία, εκμάθηση μουσικής, διασκέδαση, κλπ.) στους/στις μικρούς/ες μαθητές/τριες και απάντησε στις ερωτήσεις-απορίες τους.
- Έγινε ανάλυση στο πλαίσιο ακρόασης ηχητικών παραδειγμάτων
- Χώρισαν τα μικρά παιδιά σε ομάδες και επέβλεψαν τη διεξαγωγή των επιτραπέζιων παιχνιδιών γνώσεων (δίνοντας οδηγίες, εξηγώντας τους κανόνες, και σημειώνοντας το σκορ κάθε ομάδας)
- Παρουσίασαν το αρχαίο επιδόρπιο πλακούντα στα μικρά παιδιά και στο τέλος κέρασαν αυτό το γλυκό στους/στις μικρούς/ές μαθητές/τριες.
Φωτογραφίες από τη δραστηριότητα