2014-2015 Τα παιδιά της Α΄Λυκείου διδάσκουν στα παιδιά της Δ΄Δημοτικού

2014-2015 Τα παιδιά της Α΄Λυκείου διδάσκουν στα παιδιά της Δ΄Δημοτικού

Διαθεματική προσέγγιση με στόχο τη διασύνδεση της σχολικής γνώσης με τη βιωματική εμπειρία, μέσα από τη συνεργασία διαφορετικών βαθμίδων της εκπαίδευσης.

 

Τίτλος: «Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα»

Τάξεις: Α΄Λυκείου (Μουσική – Μάθημα Επιλογής), Δ΄Δημοτικού

Αντικείμενα:  Μουσική Α΄Λυκείου, Ιστορία Δ΄Δημοτικού

Διάρκεια: Μάρτιος-Απρίλιος 2015, 6 διδακτικές ώρες

Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν: Μαρία  Πατιώ, Κατερίνα Μεταξωτού, Μαρία Μποζέλου

Αριθμός μαθητών: 10 (Α΄Λυκείου Π.Σ.Π.Θ.) και 25 (Δ΄ Δημοτικού Π.Σ.Π.Θ.)

 

1η & 2η Διδακτική ώρα – Μάθημα εκτός τάξης:

Την Παρασκευή 06 Μαρτίου οι μαθητές/τριες του τμήματος Μουσικής Α΄Λυκείου επισκέφθηκαν την έκθεση «Στο Βασίλειο της Μακεδονίας» του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης , με σκοπό, εργαζόμενοι/νες σε ομάδες, να γνωρίσουν τη μουσική της Μακεδονίας και να συλλέξουν πληροφορίες γι’ αυτήν.

 

3η & 4η Διδακτική ώρα – Μάθημα στην τάξη:

Την Παρασκευή 13 Μαρτίου οι μαθητές/τριες του τμήματος Μουσικής Α΄Λυκείου εργάστηκαν σε ομάδες, επεξεργάστηκαν τις πληροφορίες που συνέλεξαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και δημιούργησαν 3 δραστηριότητες, με σκοπό να διδάξουν αυτό το θέμα στους/στις μαθητές/τριες της Δ’ Δημοτικού:

Α΄ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: δημιουργία ppt παρουσίασης που αφορά στη Μουσική στην Αρχαία Ελλάδα.

Β΄ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: επιλογή ηχογραφήσεων για ακρόαση και ανάλυση

Ύμνος στον Ήλιο


Ύμνος στη Μούσα


Γ΄ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: δημιουργία 2 επιτραπέζιων παιχνιδιών που αφορούν στην εμπέδωση του μαθήματος.



5η & 6η Διδακτική ώρα – Συνδιδασκαλία:

Την Παρασκευή 03 Απριλίου οι μαθητές/τριες του τμήματος Μουσικής Α΄Λυκείου κάλεσαν τους/τις μαθητές/τριες της Δ΄Δημοτικού στην αίθουσα μουσικής για να τους παρουσιάσουν το κεφάλαιο «Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα»:

  • Κάθε μαθητής/τρια της Α΄Λυκείου παρουσίασε ένα θέμα (μουσικό όργανο, σημειογραφία, εκμάθηση μουσικής, διασκέδαση, κλπ.) στους/στις μικρούς/ες μαθητές/τριες και απάντησε στις ερωτήσεις-απορίες τους.
  • Έγινε ανάλυση στο πλαίσιο ακρόασης ηχητικών παραδειγμάτων
  • Χώρισαν τα μικρά παιδιά σε ομάδες και επέβλεψαν τη διεξαγωγή των επιτραπέζιων παιχνιδιών γνώσεων (δίνοντας οδηγίες, εξηγώντας τους κανόνες, και σημειώνοντας το σκορ κάθε ομάδας)
  • Παρουσίασαν το αρχαίο επιδόρπιο πλακούντα στα μικρά παιδιά και στο τέλος κέρασαν αυτό το γλυκό στους/στις μικρούς/ές μαθητές/τριες.

 Φωτογραφίες από τη δραστηριότητα

Comments are closed.